Re: bsd på landisk

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Dec 2006 - 12:42:39 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: bsd på landisk
Date: Mon, 18 Dec 2006 12:42:39 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Dec 18, 2006, at 12:31 PM, Gregers Petersen wrote:

> Hva' for noget hardware sidder der inde i så'en en Plextor fætter ?
>
> Hva' for et OS kører der på den som default?
>
> Er der nogen autoriseret adgang til 'firmware upgrade' eller skal
> man evt. til at "fedte" lidt med tftp ... eller noget helt andet.

Landisk porten er beskrevet på http://www.openbsd.org/landisk.html
og der er en anden spændende på http://www.openbsd.org/armish.html

Det lyder ikke umuligt, men nok ikke helt stabilt endnu, der hackes :-)

Jeg kunne godt lige klare sådan en 4*SATA med OpenBSD i en lille boks
så hvis nogen finder forhandler på noget af det udstyr i nærheden
af DK vil jeg gerne teste.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000