Re: Homebanking - igen, igen

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Sep 2005 - 16:21:27 CEST

Date: Sun, 4 Sep 2005 16:21:27 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking - igen, igen

On Sun, Sep 04, 2005 at 11:11:41AM +0200, Soeren Hansen wrote:
> Nogen der har kendskab til banker, der supporterer en løsning, der ikke
> omfatter Java? Noget a la HBCI (Home Banking Computer Interface) eller
> FinTS (Financial Transaction Services), som de vist bruger i Tyskland.

Som nævnt tidligere i tråden kræver Jyske Netbank 'kun' JavaScript.
Løsningen fra Jyske er ok - det er i hvert fald den jeg har haft mest succes
med gennem tiderne. De ruller ikke med øjnene når man siger at man kører BSD
eller Linux - ok de ryster måske lidt på hovedet ;)

Jeg har forsøgt mig med Nordeas Netbank for at se om det kunne komme til at
virke med *nix. Det kan det delvis, men også kun delvis. Hvis du brokker dig
er svaret stort set: Find en anden bank eller brug Windows.

Jeg kigger også lidt på om banken har en positiv holdning til at løse evt.
problemer (når man nu ikke bruger Windows) og det Jyske er pt. den eneste
bank jeg har snakket med som tager imod forslag til ændringer.
At der så kan gå lidt tid før de slår igennem skyldes som regel at bankers
edb-programmer skal testes noget mere end alt andet.

Mvh
Sven Esbjerg

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]