Re: Homebanking - igen, igen

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Sep 2005 - 16:00:04 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Homebanking - igen, igen
Date: Sun, 4 Sep 2005 16:00:04 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 04/09/2005, at 11.11, Soeren Hansen wrote:

> Er jeg den eneste i denne verden, der er uendeligt træt af, at skal
> man have homebanking i Danmark, så er det funderet på at man har
> Java på sin klient? Man skal tillade banken at køre et eller andet
> closed source java skrammel på ens maskine, og derudover er jeg
> vist selvudnævnt ekspert i at få java til ikke at virke sammen med
> min browser. :-)

fidusen ved JAVA er så også at du netop IKKE giver mulighed for at
køre software
der har adgang til hele maskinen.

Med JAVA og de indbyggede funktioner til styring af adgange og
sikkerhed får
du en væsentlig bedre situation end eksempelvis CraptiveX hvor du
kører en
.exe direkte på din Windows ...

Derfor er JAVA efter min mening et udmærket valg til webapplikationer,
både når de afvikles i browseren og på serveren (med eksempelvis Tomcat)

Jeg kan godt lide JAVA men tror faktisk ikke det er et krav for min bank
Nordjyske bank. Men jeg har ikke prøvet på andet end Mac OS X - hvor det
virker fint

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000