Re: Homebanking - igen, igen

From: Mads Toftum (none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Sep 2005 - 14:40:48 CEST

Date: Sun, 4 Sep 2005 14:40:48 +0200
From: Mads Toftum <none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking - igen, igen

On Sun, Sep 04, 2005 at 09:17:12AM +0000, Michael Rasmussen wrote:
> Det eksisterer mig bekendt ikke. Grunden til denne tilstand skyldes, at
> det mig bekendt er en lovkrav i Danmark, at man under logon, som
> minimum, skal benytte en nøgle på 1024 bits. Dette udelukker
> anvendelsen af browseren, da den kun understøtter nøgler på 128 bits.
> Hvis du vil have ændret på dette faktum, skal du klage til NSA.

Ehrm, nej - jeg er ret sikker på at du tager fejl af symmetriske og
asymetriske nøgler. De fleste browsere klarer fint 2048 og 4096 bit
nøgler - det er kun de symmetriske nøgler der bruges til selve sessionen
der er 128 bit. Læs evt.
http://httpd.apache.org/docs/2.0/ssl/ssl_intro.html

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall