Re: Homebanking - igen, igen

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Sep 2005 - 12:52:52 CEST

Date: Sun, 4 Sep 2005 12:52:52 +0200
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking - igen, igen

On Sun, Sep 04, 2005 at 11:34:03AM +0200, P.H. Rankin Hansen wrote:

> Sydbanks løsning kræver ikke java når jeg kører fra min Debian. Jeg kunne en
> overgang ikke få java til at virke, men sydbanks netbank kørte alligevel på
> en FireFox. Jeg mener også den kører på Konqueror, men er ikke helt sikker.
> Ved kørsel på ikke-Windows maskiner, benyttes trykt kort med engangs-nøgler
> samt password. Der er et, efter min mening acceptabelt, gebyr for at få
> tilsendt et nyt kort.

Jeg har selv Sydbanks netbank, og er overrasket over begge dele,
du nævner, da jeg både har skullet installere Java og "kun" bruger
cpr.nr.+pw+certifikat for at logge på.

Selv er jeg dødtræt af at skulle installere Java eller noget "tungt" for
at kunne bruge min bank, så hvis du kunne fortælle, hvad den javaløse
netbank "hedder" hos Sydbank, hvis den overhovedet hedder noget, ville
det glæde mig meget.

Med venlig hilsen

Dennis Decker Jensen