Re: Anbefalelsesværdig router? -> monowall fungerer : )

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Oct 2005 - 00:24:46 CEST

Date: Sun, 30 Oct 2005 00:24:46 +0200 (CEST)
Subject: Re:  Anbefalelsesværdig router? -> monowall fungerer : )
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej igen.
Det nu er lykkedes mig at få en monowall-baseret router op at køre! Jeg må
indrømme at jeg egentlig er lidt stolt af mig selv.

Det blev lidt klodset, en stor varm AMD 1.4GHz pc med hele tre netkort:
- xl0 agerer WAN-interface,
- xl1 agerer LAN-interface,
- rl0 bliver som sådan ikke brugt af monowall, men xl1 looper direkte over i
denne, ligesom resten af mine maskiner sidder på denne (det er en 4-ports
"intern" hub på et pci-kort).
Maskinen booter på et "generic pc" cd-rom image, og det lykkedes mig at finde
et fungerende floppydrev iblandt mine "ting".

Jeg slipper for at investere i en Linksys WRT54G lige med det samme, men må
nok indstille mig på at se nærmere på en Soekris allgevel, for min monowall-pc
støjer og bruger urimeligt meget strøm).

Eneste problemer er at min FreeBSD-maskine åbenbart tilkendegiver lig selv
uden hostname (troede jeg havde fået sat den op, KDE login viser korrekt
navn), og at Konqueror crasher hvis den skal vise en Adobe SVG graf (cpu eller
traffic på monowall webgui).

Til sidst: TUSIND TAK FOR HJÆLPEN til Henrik, Gregers & Co. -- I har været til
stor hjælp!

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --