Re: Compile ny kerne OBSD 3.6 - release

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Oct 2005 - 02:15:31 CEST

Date: Tue, 25 Oct 2005 02:15:31 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Compile ny kerne OBSD 3.6 - release

Danjel Jungersen wrote:
> Hej allesammen...
>
> Jeg prøver at opdatere min OBSD 3.6 release til -stable, men jeg får
> hele tiden en fejl.

Hej Danjel

Jeg gaar ud fra du mener 3.6 rel > 37 stable og har fulgt div.
vejledninger samt build "opskriften" fra OpenBSD siten til punkt og
prikke ?!!
Hvis du ikke her helt sikker paa proceduren vil det nemmeste vaere at
fremskaffe en officiel 3.7 cd, boote fra den og vaelge 'upgrade'.

Nu er 192mb ram er ikke alverden naar der skal compiles (ok til drift)
men det er i sidste ende mere et spoergsmaal om tid mere end det er et
spoergsmaal om at kunne lade sig goere (for det kan det sagtens).

> Fejlen opstår ved "make".
> "make clean" og "make depend" virker tilsyneladende OK.
> Jeg er IKKE haj, så det er "tilsyneladende" :-)

Fjern src dir helt og hent et dugfriskt eksemplar og start igen. Se
laengere nede.

> Næsten den samme hver gang:
>
> CC: Internal Compiler error: Program cc1 got fatal signal 11
> **** Errorcode 1
> Stop in /usr/src/sys/arch/i386/compile/GENERIC (line 965 of Makefile)
>
> Det eneste der ændrer sig er linienummeret, dog altid "deromkring"
> altså fra ca 950-1050.
>
> Jeg har prøvet med "færdige" .tgz filer fra ftp'en, og via CVS, begge
> to fejler.
> Nogle gode forslag ?

# cd /usr
# rm -rf src && rm -rf ports
# export CVS_RSH=/usr/bin/ssh
# export CVSROOT=anoncvs@anoncvs2.de.openbsd.org:/cvs
# cvs -d$CVSROOT checkout -rOPENBSD_3_7 -P src ports

Det er vigtigt at src og ports er i sync cvs maessigt. Naar det er
gjort, saa start forfra med:
rebuild kernel > reboot > rebuild /usr/obj > build userland evt. build X
osv.

/per
per@xterm.dk