Re: Compile ny kerne OBSD 3.6 - release

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Oct 2005 - 14:24:07 CEST

Date: Tue, 25 Oct 2005 14:24:07 +0200
From: Jesper Louis Andersen <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Compile ny kerne OBSD 3.6 - release

per engelbrecht wrote:

> Hvis du ikke her helt sikker paa proceduren vil det nemmeste vaere at
> fremskaffe en officiel 3.7 cd, boote fra den og vaelge 'upgrade'.

Det er i alt fald nemmere.

> Nu er 192mb ram er ikke alverden naar der skal compiles (ok til drift)
> men det er i sidste ende mere et spoergsmaal om tid mere end det er et
> spoergsmaal om at kunne lade sig goere (for det kan det sagtens).

Det burde vaere mere end nok. sun4m'er kan da sagtens compile OpenBSD
stadigvaek med 64Mb RAM sidste gang jeg proevede.

I det her tilfaelde skal man dog nok lytte til Michael Knudsen.
Ikke-deterministiske compilerfejl skriger paa daarlig RAM, naar man har
``nok af den''.

> # rm -rf src && rm -rf ports

mv src src.old && rm -fr src.old &
mv ports ports.old && rm -fr ports.old &
cd /usr/obj && mv * .old && rm -fr .old &

Den er specielt nyttig hvis man har en hurtig SCSI-disk ;)