Re: Compile ny kerne OBSD 3.6 - release

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Oct 2005 - 08:45:47 CEST

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 25 Oct 2005 08:45:47 +0200
Subject: Re: Compile ny kerne OBSD 3.6 - release

On 25 Oct 2005 at 2:15, per engelbrecht wrote:

> Hej Danjel
>
> Jeg gaar ud fra du mener 3.6 rel > 37 stable og har fulgt div.
Jeg prøver faktisk fra 3.6 rel til 3.6 stable, jeg vidste ikke at man
kunne bruge denne metode til "versionsskifte"...
Kan man det ?
> vejledninger samt build "opskriften" fra OpenBSD siten til punkt og
> prikke ?!! Hvis du ikke her helt sikker paa proceduren vil det
> nemmeste vaere at fremskaffe en officiel 3.7 cd, boote fra den og
> vaelge 'upgrade'.
Jeg har fulgt opskriften så nøje jeg kan (Det betyder at jeg tror at
den er fulgt til punkt og prikke).
Jeg har fulgt disse 2 sider:
http://www.openbsd.org/anoncvs.html
http://www.openbsd.org/stable.html

> Nu er 192mb ram er ikke alverden naar der skal compiles (ok til drift)
> men det er i sidste ende mere et spoergsmaal om tid mere end det er et
> spoergsmaal om at kunne lade sig goere (for det kan det sagtens).

> Fjern src dir helt og hent et dugfriskt eksemplar og start igen. Se
> laengere nede.

> # cd /usr
> # rm -rf src && rm -rf ports
> # export CVS_RSH=/usr/bin/ssh
> # export CVSROOT=anoncvs@anoncvs2.de.openbsd.org:/cvs
> # cvs -d$CVSROOT checkout -rOPENBSD_3_7 -P src ports
Ikke helt samme kommandoer som på openbsd.org, men jeg prøver det :-)

> Det er vigtigt at src og ports er i sync cvs maessigt. Naar det er
> gjort, saa start forfra med: rebuild kernel > reboot > rebuild
> /usr/obj > build userland evt. build X osv.
Build userland?
Det står der ikke noget om på FAQ'en, hvad indebærer det?

Tak for forslagene, jeg går igang igen:-)
Og som ellers foreslået, så er jeg gået på jagt efter nyt RAM...

Venligste hilsener
Danjel