ny postgresql-server

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Oct 2005 - 18:13:47 CEST

Date: Fri, 7 Oct 2005 18:13:47 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: ny postgresql-server
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Jeg skal vælge enten en sun v40z eller en server
baseret på Thunder K8QS Pro
(http://www.tyan.com/products/html/thunderk8qspro.html).

I første omgang skal de have to stk. to-kerne-cpu'er
så jeg har fire ialt. Senere skal den udbygges med to
ekstra.

Den sidste er rimeligere i pris end den første, når de
er sat (stort set) ens op, samme mængde ram, samme
to-kerne-opteron etc. V40z har en "service processor"
som er et eget lille linux-baseret
overvågnings-system, som man kan ssh'e ind til, og
hente div. oplysninger, ænre i opsætningen på maskinen
osv. Linken
http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2354&p=5
beskriver lidt mere.

Har nogle af Jer kloge hoveder (ingen ironi her ;-)
haft fingrene i enten den ene eller den anden? Mit
indtryk er at de er stort set lige hurtige. Jeg kan
ikke finde ydelsesmålinger som underbygger min
påstand.

Den skal stå inde ved siden af, dvs. at jeg kan gå ind
og gøre noget, hvis der er behov for det på et par
minutter. Senere skal vores udstyr flyttes til en
anden lokation som ligger ca. 15 min. væk i bil. Med
dette i baghovedet synes jeg v40z'en er mere aktuel,
da det er muligt at ændre i opsætningen på hardwaren
fra dette management-program (hvis jeg læser artiklen
rigtigt og behovet opstår).

Hilsen
Claus