Re: ny postgresql-server

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Oct 2005 - 19:22:50 CEST

Date: Fri, 07 Oct 2005 19:22:50 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ny postgresql-server

Claus Guttesen wrote:
> [...]
> er sat (stort set) ens op, samme mængde ram, samme
> to-kerne-opteron etc. V40z har en "service processor"
> som er et eget lille linux-baseret
> overvågnings-system, som man kan ssh'e ind til, og
> hente div. oplysninger, ænre i opsætningen på maskinen
> osv. Linken
> http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2354&p=5
> beskriver lidt mere.
>
> Har nogle af Jer kloge hoveder (ingen ironi her ;-)
> haft fingrene i enten den ene eller den anden? Mit
> indtryk er at de er stort set lige hurtige. Jeg kan
> ikke finde ydelsesmålinger som underbygger min

Hej Claus

Vi har 3 stk. Tyan Thunder K8S Pro (dual udgaven af din quard) og jeg
maa blankt erkende at de, uanset cpu 240/242/246 eller disk-setup,
koerer fantastisk godt. Baade som single og dual. Det er et rigtigt godt
serverboard.

Onboard Gbit LAN har vaeret lidt noget skod for K8S Pro'ens vedkommende.
Selv med sidste nye bios (ikke laengere IRQ problemer) er det ikke
"hvide knoer og blodspraengte oejne ned ad langsiden" performance de
levere paa netsiden - onboard fxp er dog ok. Disable Gbit'ene og saet
f.eks. et Gbit em kort i (det goer vi).

Helt kort: det loeber i cirkler om alt Xeon baseret jeg har arbejdet
med. Selv en single baseret Thunder/242 loeber fra en Supermicro dual
2.8 Xeon box ...
2GB ram pr. cpu + OpenBSD, saa bliver det ikke bedre :)

Held og lykke og god weekend.

/per
per@xterm.dk