Re: ny postgresql-server

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Oct 2005 - 11:17:10 CEST

Date: Sat, 08 Oct 2005 11:17:10 +0200
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ny postgresql-server

Claus Guttesen wrote:
> Den sidste er rimeligere i pris end den første, når de
> er sat (stort set) ens op, samme mængde ram, samme
> to-kerne-opteron etc. V40z har en "service processor"
> som er et eget lille linux-baseret
> overvågnings-system, som man kan ssh'e ind til, og
> hente div. oplysninger, ænre i opsætningen på maskinen
> osv. Linken
> http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2354&p=5
> beskriver lidt mere.

Hej

Hvis du har behov for OOB (Out of Band Management) på serveren, vil jeg
umiddelbart anbefale HP DL585 deres iLO (integrated LightsOut) processor
virker til UG+, IBM har lignende produkter, men dem har jeg ikke
erfaring med, DL585 er fysisk lidt større end V40z og sikkert også end
du kan presse Tyan boardet ned i, men 4U for en quad server er vel ikke
uoverkommeligt.

HP's RAID Controller virker derudover perfekt med FreeBSD, kan ikke lige
huske hvad din preferred BSD er - eller hvordan den fungerer med andre
BSD'er, men det er jeg sikker på at man kan finde ud af.

Herudover kan det kun siges at OOB management er ekstremt rart, selv på
maskiner som står lokalt. På etellerandet tidspunkt ender man i en
situation hvor man skal have adgang til konsollen eller kunne styre
power fra remote, her er iLO rart, da du også kan få adgang til en
tekstbaseret konsol via SSH til iLO processoren - det er selvfølgelig
ikke den hurtigste og mest optimale måde at udføre systemadministration
på, men det slår både at gå ned i serverrummet, at køre på arbejde
hjemmefra lørdag nat kl 4:00, eller at køre ud på den sekundære lokation
:-).

--
Med venlig hilsen
Søren Klintrup