Re: Lidt korn shell scripting [array]

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Oct 2005 - 21:05:04 CEST

Date: Fri, 07 Oct 2005 21:05:04 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lidt korn shell scripting [array]

Lasse H.Petersen wrote:

> Det virker bare ikke, uanset om du tror det. Jf flg testprogram:

Hej Lasse

Du kan ikke se det, men jeg sidder og smiler (paa en god maade, vel at
maerke). Jeg kan godt lide du holder fast, men jeg er noed til at sige
at hos mig (OpenBSD) virker det.
Alle filer i $BASEDIR/master/[a-z0-9]/whatever.TLD har faaet opdateret
serienummer og er alle kopieret med en .internal suffix.

> [...]
> v4='de'
> v5='se'
> v6='nl'
> v7='ru'
> cd testdir
> find . -type f -name "*.$v*" -print | while read i
> do
> echo Doing $i
> done
> cd ..
> rm -rf testdir
> --------END
>
> Hos mig (NetBSD) finder det not.me, og det var jo ikke meningen, vel?
> (Den finder ikke not_seen, fordi der ikke er noget punktum.)

Der er jo ingen deklareret variabel for andre end de i $v[1-7] naevnte.
Dvs. alle !$v[*] skulle scriptet vaere ligeglad med, men maa blankt
erkende at det har jeg ikke testet for.
Jeg ved som udgangspunkt ved hvad der ligger i strukturen og det er det
jeg har arbejdet ud fra.

> Du kan godt overbevise mig om at jeg tager fejl hvis jeg tager fejl, men
> du skal anstrenge dig noget mere :-)

Jeg vender lige tilbage senere (har gaester) men tak indtil videre.

/per
per@xterm.dk