Re: Lidt korn shell scripting [array]

From: Lasse H.Petersen (none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Oct 2005 - 20:06:03 CEST

To: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>, bsd-dk@bsd-dk.dk
From: "Lasse H.Petersen" <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Lidt korn shell scripting [array]
Date: Fri,  7 Oct 2005 20:06:03 +0200 (CEST)

>Det virker helt perfekt!

>Nej det findet alle filer fra hvor jeg staar "." og ned, med
>'hvilketsomhelstnavn.' som navn og et af variablernes vaerdi som suffix.

Det virker bare ikke, uanset om du tror det. Jf flg testprogram:

-----BEGIN
#! /bin/ksh

test -d testdir && echo "testdir findes"
test -d testdir && exit
mkdir testdir
mkdir -p testdir/a/b/c
mkdir -p testdir/a/b/d
touch testdir/a/foo.no
touch testdir/a/not.me
touch testdir/a/b/bar.se
touch testdir/a/b/not_seen
touch testdir/a/b/d/doh.de

v1='com'
v2='net'
v3='dk'
v4='de'
v5='se'
v6='nl'
v7='ru'
cd testdir
find . -type f -name "*.$v*" -print | while read i
do
        echo Doing $i
done
cd ..
rm -rf testdir

Hos mig (NetBSD) finder det not.me, og det var jo ikke meningen, vel?
(Den finder ikke not_seen, fordi der ikke er noget punktum.)

Du kan godt overbevise mig om at jeg tager fejl hvis jeg tager fejl, men
du skal anstrenge dig noget mere :-)

-Lasse