Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Kenneth Vestergaard Schmidt (none@kvs--binarysolutions.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Nov 2005 - 12:43:49 CET

Date: Sun, 27 Nov 2005 12:43:49 +0100
From: Kenneth Vestergaard Schmidt <none@kvs--binarysolutions.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

On Fri, Nov 25, 2005 at 03:06:37PM +0100, Gregers Petersen wrote:
> MEN, når jeg så fysisk klapper låget i og åbner det igen så kommer der
> ikke liv i musen igen - hvilket jeg må indrømme at jeg ikke helt
> forstår, idet jeg forventer at den bare ville læse rc.resume og gøre som
> den skulle??
> Nogen der har en ledetråd på hvor problemet kan være?

Problemet er, at når hw.acpi.lid_switch_state er sat til noget andet NONE,
så er det kun kernen der får besked om suspend, ikke user-space.

Løsningen er at sætte hw.acpi.lid_switch_state tilbage til NONE, og så tilføje
et hook i /etc/devd.conf.

Jeg sidder ikke ved den laptop hvor det virker, men jeg mener det er noget ala
følgende der skal smides i:

  notify 10 {
    match "system" "ACPI";
        match "subsystem" "Lid";
        match "notify" "0";
        action "/etc/rc.suspend acpi 3";
  };

Desuden skal der lige tilføjes en
  [ $subsystem = "acpi" ] && /usr/sbin/acpiconf -s $state
til /etc/rc.suspend, og så skulle den suspend'e korrekt.

Jeg blev nødt til at installere radeontool og hhv. skifte til en tty samt
slukke for backlight manuelt i /etc/rc.suspend, for ellers ville den del
ikke slukke (og dermed bruge en forfærdelig masse batteri S3)

Håber det hjælper - jeg kan lige smide den korrekte stump til devd.conf på
tirsdag hvis det ikke er kommet til at virke.

--
Med venlig hilsen

Kenneth Vestergaard Schmidt