FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 Nov 2005 - 15:06:37 CET

Date: Fri, 25 Nov 2005 15:06:37 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

Nu er jeg officielt blevet førstegangsejer/bruger af en IBM R51 der har
fået installeret FreeBSD 6.0 Release - og pludselig er står jeg med
nogle relativt trivielle problemer i forbindelse med ACPI konfiguration:

R51'eren har så fuldstændig understøttelse af ACPI som det kan forventes
og jeg har lavet et par enkelte ændringer for at få den klare et par
mindre problemer i forbindelse med 'suspend/resume'.

Som udgangspunkt anvender jeg S3 som suspend-mode - hvor jeg laver en
test med :

acpiconf -s S3

når jeg så bringer R51'eren tilbage fra suspend-mode - via Fn tasten -
så er musen død.

Dette kan heldigvis klares ved at tilføje følgende til rc.resume:

/etc/rc.d/moused restart

Nederst lige inden:

exit 0

Dette får så lige så pænt genoplivet mousen efter en suspend.

Herefter har jeg lavet følgende tilføjelse til sysctl.conf:

hw.acpi.lid_switch_state=S3

mhp. at R51'eren skal gå i suspend-mode (S3) når jeg klapper låget i.

MEN, når jeg så fysisk klapper låget i og åbner det igen så kommer der
ikke liv i musen igen - hvilket jeg må indrømme at jeg ikke helt
forstår, idet jeg forventer at den bare ville læse rc.resume og gøre som
den skulle??
Nogen der har en ledetråd på hvor problemet kan være?

gregers/