Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Nov 2005 - 11:43:06 CET

Date: Sun, 27 Nov 2005 11:43:06 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

On Fri, Nov 25, 2005 at 04:01:31PM +0100, Gregers Petersen wrote:

> I det tilfælde skulle jeg lave en install af 5.4 - så det er nok ikke
> lige den mest umiddelbare option ...

Nej, men hvis du kunne komme med en klar regression som der formodentlig
bliver taget hånd om til 6.1 så har du hjulpet dig selv og andre.

> Ved du til gengæld noget om Klaptopdeamon - som jeg læser

Klaptopdaemon?

> dokumentationen så er det noget med at den egentlig er skrevet til 'APM'
> men at der i den nuværende version foregår noget emulering af ACPI til
> APM, under forudsætning af at man ændrer APM optionen til "YES" ... (der
> er vist i loader.conf) ...
> Hele dette relaterer til at jeg bruger KDE og KDE's
> batteri&powermanagement er baseret på brugen af APM ... og som jeg
> forstår det hele så kræver det at Klaptopdeamon kører ...

Jeg ved ikke noget om KDE. Acpiconf er til acpi frameworket og det er det jeg
kan snakke om. På min Lifebook S4576 virker lid-switchen til s3 under FreeBSD
5.4. Under 6.0 kunne den godt suspende men ikke vågne korrekt op igen. X
virkede ikke og nogen gange startede den heller ikke alt op igen selvom jeg
blot var i konsol-mode. Her tænker jeg på ting som moused etc.
Men hele acpi definitionen er også skiftet ud fra 5.4 til 6.0 så det kan
sagtens forklare problemet.

Mvh
Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]