Re: en OpenBSD showstopper

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Nov 2005 - 02:23:25 CET

Date: Sat, 26 Nov 2005 02:23:25 +0100
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: en OpenBSD showstopper

On Fri, Nov 25, 2005 at 09:29:40PM +0100, Jesper Louis Andersen wrote:

> npx0 er FPU'en. Men det er naeppe den, der haenger din thinkpad. Min X24
> hader adaptec SCSI driveren i OpenBSD.
>
> 1. Boot dyret, fang den i boot-prompten og fyr boot -c af. Saa ryger du
> ind i UKC og kan konfigurere din kerne.
>
> 2. set verbose (mener jeg) smider verbose messages i hovedet paa dig,
> saa du kan se hvad der fanger den.
>
> 3. disable aac plejer at vaere magien jeg skal benytte paa min X24.
>
> ;)

Tusind tak for hjælpen til UKC, som jeg ikke kendte særlig meget til.
Jeg kan bekræfte, at Adaptec SCSI-driveren var problemet. Det var nemt
at opdage med UKC. Jeg bootede med "boot -c", dernæst "verbose", hvorefter
jeg kan konstantere, at den hænger i linien, hvor den prober ahc0, så
booter jeg igen, kigger lidt i "help", slår tjek af Adaptec SCSI-driveren
fra med "disable ahc0" og næste øjeblik er den klar med Install/Upgrade/
Shell-spørgsmålet!

Næste gang skriver jeg forhåbentligvis fra OpenBSD ;-)

> Happy hacking!

I lige måde! Også tak til Michael og Mikkel!

--
Dennis Decker Jensen

"Elegance is unnatural, only achieveable at great expense. If you just do something, it won't be elegant, but if you do it and then see what might be more elegant, and do it again, you might, after an unknown number of iterations, get something that is very elegant." -- Erik Naggum