Re: en OpenBSD showstopper

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 Nov 2005 - 21:29:40 CET

Date: Fri, 25 Nov 2005 21:29:40 +0100
From: Jesper Louis Andersen <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: en OpenBSD showstopper

Dennis Decker Jensen wrote:
> Heysan!
>
> Har længe gerne villet installere OpenBSD, fik brændt cd38.iso her til
> aften for så at opdage, at den stopper ved boot med disse dmesg-linier:
>
> [...]
> wskbd0 at pckbd0: console keyboard using wsdisplay0
> npx0 at isa0 port 0xf0/16: using exception 16

npx0 er FPU'en. Men det er naeppe den, der haenger din thinkpad. Min X24
hader adaptec SCSI driveren i OpenBSD.

1. Boot dyret, fang den i boot-prompten og fyr boot -c af. Saa ryger du
ind i UKC og kan konfigurere din kerne.

2. set verbose (mener jeg) smider verbose messages i hovedet paa dig,
saa du kan se hvad der fanger den.

3. disable aac plejer at vaere magien jeg skal benytte paa min X24.

;)

Happy hacking!

--
I am currently seeking a job in, or near, the Copenhagen area.
Mail me or see http://j.mongers.org/pub/cv/cv.pdf