Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 Nov 2005 - 16:01:31 CET

Date: Fri, 25 Nov 2005 16:01:31 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

Sven Esbjerg wrote:
> On Fri, Nov 25, 2005 at 03:06:37PM +0100, Gregers Petersen wrote:

> Nej ikke helt. Måske et problem acpi og din version af IBM'en.
> Jeg ville umiddelbart mene at det burde virke.

Det er som sådan også mit indtryk - at det burde virke

> Jeg ved dog også at release teamet er ude efter regressions. Hvis du har
> mulighed for at teste om det virker på 5.4 ville det nok være en god ide.
> Virker det på 5.4 så lav en pr. på det.

I det tilfælde skulle jeg lave en install af 5.4 - så det er nok ikke
lige den mest umiddelbare option ...

> -Sven
> der selv har problemer med acpi og 6.0

Ved du til gengæld noget om Klaptopdeamon - som jeg læser
dokumentationen så er det noget med at den egentlig er skrevet til 'APM'
men at der i den nuværende version foregår noget emulering af ACPI til
APM, under forudsætning af at man ændrer APM optionen til "YES" ... (der
er vist i loader.conf) ...
Hele dette relaterer til at jeg bruger KDE og KDE's
batteri&powermanagement er baseret på brugen af APM ... og som jeg
forstår det hele så kræver det at Klaptopdeamon kører ...

gregers/