Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Nov 2005 - 17:15:32 CET

Date: Sun, 27 Nov 2005 17:15:32 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

Kenneth Vestergaard Schmidt wrote:

> Problemet er, at når hw.acpi.lid_switch_state er sat til noget andet NONE,
> så er det kun kernen der får besked om suspend, ikke user-space.

Jeg gik og tænkte på noget i den samme retning - men havde ikke nogen
som helst idé om hvor jeg skulle begynde at lede ..

> Løsningen er at sætte hw.acpi.lid_switch_state tilbage til NONE, og så tilføje
> et hook i /etc/devd.conf.
>
> Jeg sidder ikke ved den laptop hvor det virker, men jeg mener det er noget ala
> følgende der skal smides i:
>
> notify 10 {
> match "system" "ACPI";
> match "subsystem" "Lid";
> match "notify" "0";
> action "/etc/rc.suspend acpi 3";
> };
>

> Desuden skal der lige tilføjes en
> [ $subsystem = "acpi" ] && /usr/sbin/acpiconf -s $state

Hvor i suspend filen skal det ovenstående sættes "ind" bare til sidst
inden 'exit 0' eller ?

> til /etc/rc.suspend, og så skulle den suspend'e korrekt.
>

> Jeg blev nødt til at installere radeontool og hhv. skifte til en tty samt
> slukke for backlight manuelt i /etc/rc.suspend, for ellers ville den del
> ikke slukke (og dermed bruge en forfærdelig masse batteri S3)

Her har jeg brug for lidt mere detaljer om det er samme hardware, som
min IBM R51 ?

> Håber det hjælper - jeg kan lige smide den korrekte stump til devd.conf på
> tirsdag hvis det ikke er kommet til at virke.

Det ville jeg være glad for :-)

gregers/