Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Kenneth Vestergaard Schmidt (none@kvs--binarysolutions.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Nov 2005 - 18:26:23 CET

Date: Mon, 28 Nov 2005 18:26:23 +0100
From: Kenneth Vestergaard Schmidt <none@kvs--binarysolutions.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

On Sun, Nov 27, 2005 at 05:15:32PM +0100, Gregers Petersen wrote:

> Hvor i suspend filen skal det ovenstående sættes "ind" bare til sidst
> inden 'exit 0' eller ?

Jeg fik jo skrevet helt forkert. Der skal _ikke_ tilføjes noget i
/etc/rc.suspend. Desuden skal stumpen i /etc/devd.conf være følgende:

notify 10 {
  match "system" "ACPI";
  match "subsystem" "Lid";
  match "notify" "0";
  action "/usr/sbin/acpiconf -s 3";
};

Det andet giver en grum løkke af infinite suspends.

Husk dog stadigvæk at slå hw.acpi.lid_switch_state fra (eller sæt den
til NONE).

> Her har jeg brug for lidt mere detaljer om det er samme hardware, som
> min IBM R51 ?

Det ved jeg faktisk ikke - det her var en X31. Til dagligt bruger jeg dog
en X30, som kører med i810, og den suspend'er fint. Prøv at lade den
suspend'e, og hvis backlight slukker, så er verden fin :)

/Kenneth