Re: BSD eller "gys... pingvinix" anbefaling til PowerBook G3 Wallstreet / PDQ

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 Nov 2005 - 22:52:18 CET

Date: Mon, 07 Nov 2005 22:52:18 +0100
From: Kristian Rask <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD eller "gys... pingvinix" anbefaling til PowerBook G3 Wallstreet / PDQ

Hej Ole

> Først, har du kikket på XPostFacto[1]? Den kan hjælpe dig med darwin
> og macosx på ikke supporterede modeller.

Jeg vil tage et kig imorgen.

> Jeg har aldrig "rodet" med oldworld boxen, så jeg skal ikke gøre mig
> klog på dine problemer, men :-)

> Det lyder underligt - jeg har kun prøvet med OpenBSD + ibook hvilken
> virkede fint. NetBSD burde da kunne sam-eksistere med en macos
> installation.

Ikke på Oldworld på macppc, ellers kan den selvf.

> Gentoo is for ricers [2]

Lol, herligt

> Nej - for at bygge en "nyere" darwin skal du have macosx.

Øv bøv... så må jeg måske "nøjes" med en ældre Darwin... noget specielt
defekt i det ?
Ideen er iøvrigt at have en bærbar med de sædvanlige netværks værktøjer
(tcpdump, dig, whois, nmap, telnet, ssh etc.) samt RS-232 til consol
adgang på switche, routere ix bokse etc. I unix regi skal den egentligt
ikke bruges til andet...

mvh

Kristian