Re: BSD eller "gys... pingvinix" anbefaling til PowerBook G3 Wallstreet

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 Nov 2005 - 23:25:12 CET

Date: Mon, 07 Nov 2005 23:25:12 +0100
From: Kristian Rask <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD eller "gys... pingvinix" anbefaling til PowerBook G3 Wallstreet

Hej Lasse

> Hvor kommer den ide fra?

ftp://ftp.netbsd.org/pub/NetBSD/NetBSD-2.1/macppc/INSTALL.html

Overskrift : Quick install notes for the impatient
Bullet #4 anden sektion

"At present, NetBSD/macppc cannot exist on the same hard drive as Mac OS unless you
partition your disk before running the installer. Open Firmware versions prior
to 3 require a dedicated NetBSD drive -- you must use the entire disk,
partitioned with the installation tools."

Jeg har som skrevet OF i ver. 2.x

>Det er meget muligt at man skal lave lidt krumspring for at få det installeret
>- mit gæt er at installeren vil insistere på at snuppe hele disken. Men det er
>der råd for. (Manuel installation med pax - det er faktisk ikke spor svært.)

Må jeg evt. kigge på..

>Under alle omstændigheder er Wallstreet opført som supporteret på
>NetBSD/macppc siden. Så må vi da kunne få det til at virke.

Virker også fint med OS X 10.2.x,

>X11 er så en anden sag, men det tager vi når det er aktuelt.

Ja det skal nok blive sjovt... fra Gentoo ved jeg at optioner der giver
læselig LCD skærm ikke har samme virkning imellem (re)boots ... og
tilsyneladende er det et generelt linuxppc problem... men med lidt held
kommer den til at køre en BSD istedet.. og console og X er jo også to
vidt forskellige ting...

Tak for kommentarer og erfaringer

mvh

Kristian