Re: RAID 1 eller 5 IDE eller SATA controller til FreeBSD

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 19 Feb 2005 - 23:58:33 CET

Date: Sat, 19 Feb 2005 23:58:33 +0100
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: RAID 1 eller 5 IDE eller SATA controller til FreeBSD

Claus Guttesen wrote:

>Den vil ikke som jeg vil. Driveren følger ikke med
>FreeBSD-installations-cd'en, og skal hentes fra
>firmaets hjemmeside. Dette er den mindste udfordring.

ja

>Jeg kan under installationen se de enkelte diske, og
>kan også boote på disse. Men når jeg laver et raid
>1/5, ser installationen stadig kun de enkelte diske,
>og ikke raid'et.

max skod

>Man kan kopiére driveren over på en diskette, og hente
>den ind under installationen, men jeg har ikke noget
>diskettedrev. Så jeg installérede FreeBSD på en
>scsi-disk der sad i maskinen, bootede på den, hentede
>driveren ind med kldload, og tju-bang, så hang
>maskinen, kernen får panik.
>
>Dette skete både med 4.11 og 5.3. Så umiddelbart ikke
>det bedste køb jeg har gjort.

Nej, og med det du kommer med lyder det slet ikke som om det er noget
jeg vil kaste mig over, måske en 3ware så, mener jeg så et sted der var
nogen der skrev de havde en BETA driver på nettet til freebsd, eller
også var det i en drøm :-)

>Der står meget lidt på Google, så enten virker "det
>bare", eller også så er der næsten ingen der bruger
>det (eller en kombination, at få bruger det, og at det
>bare virker!).

life sux and then you die, man kan ikke være lige heldig altid, men det
er træls, det må jeg give dig ret i

regards
Syska