Re: RAID 1 eller 5 IDE eller SATA controller til FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 Feb 2005 - 18:13:49 CET

Date: Fri, 18 Feb 2005 18:13:49 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: RAID 1 eller 5 IDE eller SATA controller til FreeBSD
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Den vil ikke som jeg vil. Driveren følger ikke med
FreeBSD-installations-cd'en, og skal hentes fra
firmaets hjemmeside. Dette er den mindste udfordring.

Jeg kan under installationen se de enkelte diske, og
kan også boote på disse. Men når jeg laver et raid
1/5, ser installationen stadig kun de enkelte diske,
og ikke raid'et.

Man kan kopiére driveren over på en diskette, og hente
den ind under installationen, men jeg har ikke noget
diskettedrev. Så jeg installérede FreeBSD på en
scsi-disk der sad i maskinen, bootede på den, hentede
driveren ind med kldload, og tju-bang, så hang
maskinen, kernen får panik.

Dette skete både med 4.11 og 5.3. Så umiddelbart ikke
det bedste køb jeg har gjort.

Der står meget lidt på Google, så enten virker "det
bare", eller også så er der næsten ingen der bruger
det (eller en kombination, at få bruger det, og at det
bare virker!).

Hilsen
Claus
Hilsen