Re: Trådløst USB-netværkskort?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 Feb 2005 - 17:04:32 CET

Date: Fri, 18 Feb 2005 17:04:32 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Trådløst USB-netværkskort?

Joachim Bondo wrote:
> Jeg har købt Linksys' trådløse USB-netværkskort (WUSB54G, baseret på
> Intersil Prism GT)

Har du kigget under hardware notes listerne? - jeg mener ikke at det
chipset er understøttet, de Prism chipset der er understøttet er hhv
Prism 2.0, 2.5 & 3.0 (der alle er baseret på b-standard). generelt er
det kun Prism b-standard og de nye Atheros chipset (g-standard) der
fungerer ..... men, hvis du har lyst kan du gøre et forsøg findes der
noger der hedder 'project evil' der vistnok fungerer som en form for
"wrapper" hvor windows-driveren bruges (det hele kommer til at køre som
et modul der så 'loades' - men det er ikke nogen specielt stabil løsning).

Hvis du vil bruge g-standard så kig efter et kort med Atheros-chipset -
hvor det nemmeste er at checke på atheros' hjemmeside (via hardware
notes på FreeBSD-sitet) ;-)

gregers/