RE: Idéer til problemløsning.

From: Martin Madsen (none@martin--sprithuset.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 19 Feb 2005 - 12:03:40 CET

From: "Martin Madsen" <none@martin--sprithuset.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Idéer til problemløsning.
Date: Sat, 19 Feb 2005 12:03:40 +0100

-----Original Message-----
From: owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk]
On Behalf Of Flemming Jacobsen
Sent: Saturday, February 19, 2005 7:34 AM
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

>og
>ved
>Eneste
>forbindelse.

>kunne
>
>Det nemmeste er at købe et sæt "splittere" der lader dig bruge
>dit "røde kabel" som 2 kabler (som Syska beskrev). Problem løst.

Det ser ud til at det ender med den løsning.

>Hvis du insisterer på at løse det mere teknisk, så er det rigtige
>at benytte VLANs på dit "røde kabel" (via 802.1q). I FreeBSD
>enden konfigurerer du trunking (dit netkorts drivere skal
>supportere det) og 2 VLANS. I den anden ende opsæter du en
>nyindkøbt switch, der har de to VLANs mappet til hver sin port.
>En switch med 802.1q koster (iflg. edbpriser) fra 1500Kr for
>noget entrylevel og fra 3KKr for noget fornuftigt.

Også en mulighed men som du selv udtrykker så er det lidt mange penge at
smide efter det.

>Hvis det var mit net, så havde jeg taget første løsning.
>I praksis havde jeg nok opsat et ekstra kabel.

Et ekstra vil jeg meget gerne undgå :)

>Hvis din Xbox ikke skulle på nettet, så kunne du lave en fusket
>løsning med et RFC1918 net sammen med dine public IPer, og så
>konfigurere din FreeBSD box med 2 net på ydersiden. En switch i
>den anden ende og statisk IP på Xboxen ville få det til at
>fungere.

Med de ting jeg havde i hovedet kunne jeg også komme frem til den løsning
men jeg kunne ikke se igennem "Internet" problemet med den.

> Hyg'
> Flemmimg

>--
>Flemming Jacobsen Email: fj@batmule.dk
> ---=== If speed kills, Windows users may live forever. ===---

Jeg tror jeg har fået svar på mine spørgsmål, mange tak for hjælpen alle.
Og er der én der sidder med en vild idé så lad mig høre :)

Mvh
Martin Madsen