Re: Mac keyboard layout.

From: Jacob Sparre Andersen (none@sparre--crs4.it.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Feb 2005 - 10:05:18 CET

Date: Fri, 4 Feb 2005 10:05:18 +0100 (CET)
From: Jacob Sparre Andersen <none@sparre--crs4.it.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mac keyboard layout.

Jesper Louis Andersen wrote:

> For lige at afgoere om den naeste laptop jeg skal have
> skal vaere en Mac (saa jeg kan blive dum ;). Er der i den
> forbindelse nogen der har / kan producere et billede af
> keyboard layoutet paa saadan en faetter, saa man kan se om
> det er nogenlunde til at have med at goere. Jeg taenker
> ikke saa meget paa mappingen --- Den kan man bare lave om
> --- som jeg taenker paa tasterne i siderne. Det er
> irriterende naar der ikke er nok, eller de er i mindre end
> resten. Min IBM X24 har et rigtigt godt tastaturlayout.
> Men kan en Mac maale sig med det?

Jeg har en iBook (som jeg er godt sur på). Af en eller
anden skør grund er nogle af funktionstasterne kun
funktionstaster, hvis man samtidig holder "fn"-tasten nede.
Det ville være til at leve med, hvis man kunne omprogrammere
tasterne, så de var funktionstaster uden at man holder
"fn"-tasten nede. - Det kan man også (i Linux i det mindste)
- lige bortset fra F6 og F7. Jeg har stadig ikke forstået
hvorfor F7 ikke vil makke ret. (hvis det ikke var fordi
folk siger jeg ikke er dum, så ville jeg bruge det som
forklaring :) F6 er også NumLock, så der er jeg bange for
at det er mig der klokker i det.

Det er også værd at bemærke at lysdioden i "caps
lock"-tasten tilsyneladende er uafhængig af de tastens
virkelige funktion - men det er jeg ved at lære at
abstrahere fra.

Jacob

--
»By becoming continuous, war has fundamentally changed its character.
 In past ages, a war, almost by definition, was something that sooner