Re: Mac keyboard layout.

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Feb 2005 - 17:16:16 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Mac keyboard layout.
Date: Thu, 3 Feb 2005 17:16:16 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 3/2-2005, at 15.24, Jesper Louis Andersen wrote:

> For lige at afgoere om den naeste laptop jeg skal have skal vaere
> en Mac (saa jeg kan blive dum ;). Er der i den forbindelse nogen der
> har / kan producere et billede af keyboard layoutet paa saadan en
> faetter, saa man kan se om det er nogenlunde til at have med at
> goere. Jeg taenker ikke saa meget paa mappingen --- Den kan man bare
> lave om --- som jeg taenker paa tasterne i siderne. Det er irriterende
> naar der ikke er nok, eller de er i mindre end resten. Min IBM X24
> har et rigtigt godt tastaturlayout. Men kan en Mac maale sig med det?

Jeg har brugt IBM StinkPads i flere versioner og synes da godt om dem

Jeg brugte min iBook igennem to år med daglig tortur og den holdt
nogenlunde
til det - udskiftningen var primært pga dårlig opløsning

Min powerbook har et væsentlig bedre tastatur efter min mening

alle taster undtagen piletasterne og rækken med
ESC F1 .. F12 og EJECT er af samme størrelse og placeret fornuftigt

I forhold til IBM thinkpad tastatur vil jeg ikke skifte tilbage og bare
det at alle stik er "nedfældet" - ikke noget der stikker ud - er rart

Den store forskel er vist at Mac tastaturet føles ret "fladt" næsten
ingen modstand henover tasterne og der skal ikke trykkes ret langt
ned på tasterne før de reagerer.

Men det er vist et svært emne at diskutere eller udtale sig om :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000