Re: Mac keyboard layout.

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Feb 2005 - 16:06:44 CET

Date: Thu, 03 Feb 2005 16:06:44 +0100
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mac keyboard layout.

Jesper Louis Andersen wrote:
> For lige at afgoere om den naeste laptop jeg skal have skal vaere
> en Mac (saa jeg kan blive dum ;). Er der i den forbindelse nogen der
> har / kan producere et billede af keyboard layoutet paa saadan en
> faetter, saa man kan se om det er nogenlunde til at have med at
> goere. Jeg taenker ikke saa meget paa mappingen --- Den kan man bare
> lave om --- som jeg taenker paa tasterne i siderne. Det er irriterende
> naar der ikke er nok, eller de er i mindre end resten. Min IBM X24
> har et rigtigt godt tastaturlayout. Men kan en Mac maale sig med det?

Hej Jesper

Jeg har proevet powerbook's (.uk/.dk) i baade den nye (OSX)og gamle
udgave (<OSX) og alm. loese (.uk/.dk) tastaturer til div. stationaere.
Altsaa en hel del af dem.

Jeg bruger Thinkpad til dagligt, men har ogsaa haft HP, Dell o.a. laptops.

Min oplevelse (ingen re-mapping) er at de alle har vaeret og er nogle
smattede underlige ramte_jeg_tasten og hvorfor_er_der_ingen_[ tastaturer.

Design foer funktion agtigt.
Det er selvfoelgelig en smagssag, men de er bestemt ikke min kop the.

/per
per@xterm.dk