Re: Konfigurations oversigt over serverpark

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 Aug 2005 - 14:26:16 CEST

Date: Sun, 21 Aug 2005 14:26:16 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Konfigurations oversigt over serverpark

Quoting Jan Gundtofte-Bruun (jan@g-b.dk):
> Godt nok,
> jeg skulle også til at foreslå et wiki. Der er bare ingen nemmere
> måde at "få værktøjet ud til folket" på. Man skal dog stadig finde
> en fælles form og ha' "overbevist" folk om at viden altså er noget
> man skriver ned og deler med andre. Dét er en lige så stor hurdle
> som selve værktøjet.

Jeg er med i et projekt, hvor Wiki bruges til dokumentation, og jeg
bryder mig bestemt ikke om det.

Jeg har blandt andet bemaerket en tendens med, at ``det er saa nemt at
lige skrive ind eller rette senere'', at der sker to ting:

        1) Ting bliver aldrig nogensinde dokumenteret.
        2) Ting bliver kun overfladisk dokumenteret.

Jeg har en mistanke om, at det skyldes, at ``det kan jeg lige rette
senere'', og i min verden har `senere' vist sig at betyde `aldrig'.

Jeg ville _personligt_ foretraekke et eller andet, der kan klares
lokalt paa den server, man laver aendringerne paa, og derefter
synkroniseres ind i et centralt repository. Jeg ville nok finde CVS
eller Subversion velegnede til dette -- med Tortoise-klienterne ville
man ogsaa fint kunne benytte dem fra Windows paa en god maade.

Hvis man ikke har noget imod at arbejde gennem en webbrowser, kan et
Wiki sikkert vaere en god loesning.

Mvh. Michael.

--
There is no place I can go, there is no way I can hide.
It feels like it keeps coming from the inside.