Re: hindre sshd login forsøg -> DenyHosts

From: Mogens Valentin (none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 23:25:05 CEST

Date: Fri, 19 Aug 2005 23:25:05 +0200
From: Mogens Valentin <none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hindre sshd login forsøg -> DenyHosts

Poul-Henning Kamp wrote:

> Jeg ved godt alt det der med security through obscurity osv, men jeg
> har en tendens til at køre min sshd på et andet portnummer fordi det
> nedsætter antallet af brute-force forsøg.

Ditto. På en server kunne jeg nogle gange se flere hundrede forsøg i
løbet af -meget- kort tid. Stoppede stort set helt med andet portnum.

--
Kind regards,
Mogens Valentin

"I've often driven past a house where (apparently) a fellow geek lives. They own a Mini, which sports a large (British-style) front license plate bearing the legend: GZIP -9 SUV." -- unknown