Re: Konfigurations oversigt over serverpark

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 Aug 2005 - 15:51:52 CEST

Date: Sun, 21 Aug 2005 15:51:52 +0200 (CEST)
Subject: Re: Konfigurations oversigt over serverpark
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg har blandt andet bemaerket en tendens med, at ``det er saa nemt
> at lige skrive ind eller rette senere'', at der sker to ting:
> 1) Ting bliver aldrig nogensinde dokumenteret.
> 2) Ting bliver kun overfladisk dokumenteret.

Derfor mine tidligere ord om at softwaren kun er den halve løsning.
Jeg har været primus motor for et projekt om at samle en masse
driftsdokumentation, og værktøjet er altså bare ... et værktøj.

Det er ligegyldigt om man bruger et wiki, CVS, eller Lotus Notes --
bare det er tilgængeligt og brugbart af målgruppen. Dine erfaringer
ville nok ikke være anderledes hvis I ville skifte til CVS/Tortoise.
Jeg kender det ikke, men tror ikke at det er lige så lettilgængeligt
som et wiki.

Det er meget vigtigere at folk har en indstilling om at
dokumentationen skal være i orden.

Et wiki kan sagtens være hjem for fyldestgørende dokumentation (se
fx. Øresundskollegiets netværkssider på
"http://www.oek.dk/b/view/Netv%E6rk/").

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --