Re: Konfigurations oversigt over serverpark

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 10:02:51 CEST

Date: Fri, 19 Aug 2005 10:02:51 +0200 (CEST)
Subject: Re: Konfigurations oversigt over serverpark
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Godt nok,
jeg skulle også til at foreslå et wiki. Der er bare ingen nemmere
måde at "få værktøjet ud til folket" på. Man skal dog stadig finde
en fælles form og ha' "overbevist" folk om at viden altså er noget
man skriver ned og deler med andre. Dét er en lige så stor hurdle
som selve værktøjet.

Axel,
ifald du ikke kender ideen, så er det en type webserver-software
hvor alle sider slet og ret har en "Edit this page" knap, og man
linker til andre sider ved blot at skrive sidens navn i teksten (fx.
"VoresFirma har en ServerPark og et RegneCenter..."). Wikipedia[1]
er et godt eksempel på hvor vidt det kan bringes. Min families
hjemmeside[2] er fx. også wiki-baseret, så det er vildt nemt at
skrive nyt hvor man end er.

[1] wikipedia.org
[2] g-b.dk

:o) Jan Gundtofte-Bruun