Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 10:10:50 CEST

Date: Tue, 12 Apr 2005 10:10:50 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Nu var udgangspunktet "hvordan man fik kaersten til
> at koerer BSD" og
> IKKE hvordan man fik kaersten til at koerer OSX
> eller Solaris 10 eller
> Linux eller whatever.
>
> Nu var udgangspunktet heller ikke specialprogrammer
> som f.eks. Photoshop
> eller CAD/CAM eller seismografiske programmer eller
> whatever.

Jeg har læst med et halvt øje, og har blandet de
forskellige argumenter sammen i en stor smøre,
beklager ;-)

> heller
>
> ... SAY WHAT!
> Hvis der er noget der bare virker foerste gang, saa
> er det (sgu) da BSD.
> "ikke BSD som brugbart alternativ" ... [^%$#@&!] ..
> ingen kommentarer.

He-he, jeg ved ikke hvordan du sætter X op på din
maskine, men jeg har en opsætning som efterhånden er
to-tre år gammel, den største forandring er vel at jeg
omdøbte den fra (husker ikke ...) til xorg.conf i
forb.m. migrering til xorg.

Konfigurerede oprindelig xorg med xorgcfg, og fik en
brugbar opsætning, bortset fra at musen ikke længere
ville rulle op og ned med rulleknappen, at tastaturet
ikke ville skrive dansk. Så derfor var jeg glad for at
jeg havde en kopi af opsætningen til xfree86, som jeg
vidste virkede, og kunne pille lidt i.

Men forventer du at en "almindelig" bruger nogensinde
skal kunne gennemskue dette? Jo, hvis de har lyst, og
der sidder en ved siden af, som kan justere, ændre, og
på anden måde holde i hånden.

Det er bl.a. det jeg mener med BSD kræver lidt ekstra
tuning.

Så det var ikke meningen at du skulle skifte ham (gå
ud af dit gode skind :-). Forresten kommer foråret
snart, og det er alligevel på tide at lade
vinterpelsen falde.

Hilsen
Claus