Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 11:08:32 CEST

Date: Tue, 12 Apr 2005 11:08:32 +0200
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

Claus Guttesen wrote:

> He-he, jeg ved ikke hvordan du sætter X op på din
> maskine, men jeg har en opsætning som efterhånden er
> to-tre år gammel, den største forandring er vel at jeg
> omdøbte den fra (husker ikke ...) til xorg.conf i
> forb.m. migrering til xorg.

X .. *huh*.
Det taetteste 'korn' og jeg kommer paa X er 'screen'.
(laes: joke)

> Konfigurerede oprindelig xorg med xorgcfg, og fik en
> brugbar opsætning, bortset fra at musen ikke længere
> ville rulle op og ned med rulleknappen, at tastaturet
> ikke ville skrive dansk. Så derfor var jeg glad for at
> jeg havde en kopi af opsætningen til xfree86, som jeg
> vidste virkede, og kunne pille lidt i.
>
> Men forventer du at en "almindelig" bruger nogensinde
> skal kunne gennemskue dette? Jo, hvis de har lyst, og
> der sidder en ved siden af, som kan justere, ændre, og
> på anden måde holde i hånden.

Nej det goer jeg ikke, men udgangspunktet var jo heller ikke en
selv-installation for kaersten, men en opsat BSD box som jeg laeste det.

> Det er bl.a. det jeg mener med BSD kræver lidt ekstra
> tuning.
>
> Så det var ikke meningen at du skulle skifte ham (gå
> ud af dit gode skind :-). Forresten kommer foråret
> snart, og det er alligevel på tide at lade
> vinterpelsen falde.

Du har ret Claus, jeg var paa vej ud af mit gode skind, var bare
overrasket over en BSD-mand som dig kom med udtalelser som du gjorde.
/me lader vinterpelsen falde.

Hygge!

/per
per@xterm.dk