Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 10:05:03 CEST

From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]
Date: Tue, 12 Apr 2005 10:05:03 +0200

On Tirsdag den 12. april 2005 09:51, Sven Esbjerg wrote:
<snip>
> Jeg ved godt at Ubuntu ikke er særlig meget BSD, men jeg vil godt
> anbefale det til nye brugere hvis det _skal_ være opensource og virke
> nemt så langt hen af vejen som muligt. Det er næsten lige før jeg
> ville lade en n00b installere det selv ved siden af sin windows og
> det siger jeg sjældent om et OS (jeg anbefaler ikke n00b's at
> installere windows selv).

Der er jeg faktisk helt enig - om end jeg foretrækker kubuntu frem for
ubuntu. Faktisk skal jeg indenfor ganske kort tid gøre forsøget, og se
hvordan det går. Der er ikke tale om en kæreste - min kone kører
allerede Linux og BSD, og har gjort det i mange år - men derimod om min
læsegruppe fra studiet. Hun har behov for nogle Windowsprogrammer
(GIS), men er dødtræt af at køre Windows. Løsningen på det problem
bliver en dual-boot mellem Windows, hvor hun kan køre sit GIS-system,
og Kubuntu, hvor hun kan klare alt andet.

Man kan så spørge sig selv hvorfor jeg til dette foretrækker Linux frem
for BSD, og svaret er egentlig såre simpelt - hun vil selv kunne
installere en Kubuntu. Jeg ville nok egentlig foretrække at hun kørte
OpenBSD, men den installer vil jeg altså helst ikke udsætte almindelige
brugere for...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2005, http://linuxforum.dk - did I see you there?