Re: Embedded BSD

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 00:33:02 CET

Date: Tue, 2 Mar 2004 00:33:02 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Embedded BSD

Quoting Poul-Henning Kamp (phk@phk.freebsd.dk):
> CF kort bruger en algoritme der normalt kaldes "wear-leveling" der
> mapper logiske sektorer til fysiske sektorer på en måde som hjælper
> lidt på det tal ved at fordele skrivningerne jævnt over alle de
> fysiske sektorer.

Jeg overvejer at koebe et microdrive, naar jeg koeber et digitalkamera.
Saa burde der vel vaere et noget hoejere loft til antal skrivinger per
sektor? Hvad med levetiden paa selve drevet? Jeg har ikke kunnet finde
noget om det paa via google. Der er jo intet at hente, hvis drevet doer
indenfor en vis tidshorisont.

Hvad med de andre lagringsmedier til kameraer, e.g. SD -- de har vel
ogsaa begraenset antal skrivninger?

Mvh. Michael.

--
Winter meant the coming of the lazy wind, which couldn't be bothered to
blow around people and blew right through them instead.