RE: Embedded BSD

From: Simon Holmgaard (none@Simon.Holmgaard--emaus.cndo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 01:01:05 CET

From: "Simon Holmgaard" <none@Simon.Holmgaard--emaus.cndo.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Embedded BSD
Date: Tue, 2 Mar 2004 01:01:05 +0100

Specs på microdrive kan gindes på:
http://www.hgst.com/tech/techlib.nsf/techdocs/A136D80F0D64067386256D8D005719B8/$
file/3K4Micro_spec.pdf

Simon

-----Original Message-----
From: owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk] On
Behalf Of Michael Knudsen
Sent: Tuesday, 02 March, 2004 00:33
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Quoting Poul-Henning Kamp (phk@phk.freebsd.dk):
> CF kort bruger en algoritme der normalt kaldes "wear-leveling" der
> mapper logiske sektorer til fysiske sektorer på en måde som hjælper
> lidt på det tal ved at fordele skrivningerne jævnt over alle de
> fysiske sektorer.

Jeg overvejer at koebe et microdrive, naar jeg koeber et digitalkamera. Saa
burde der vel vaere et noget hoejere loft til antal skrivinger per sektor? Hvad
med levetiden paa selve drevet? Jeg har ikke kunnet finde noget om det paa via
google. Der er jo intet at hente, hvis drevet doer indenfor en vis tidshorisont.

Hvad med de andre lagringsmedier til kameraer, e.g. SD -- de har vel ogsaa
begraenset antal skrivninger?

Mvh. Michael.

--
Winter meant the coming of the lazy wind, which couldn't be bothered to blow
around people and blew right through them instead.