Re: Embedded BSD

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 12:21:44 CET

Date: Tue, 02 Mar 2004 12:21:44 +0100
From: Lennart Sorth <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Embedded BSD

Michael Knudsen wrote:
> Jeg overvejer at koebe et microdrive, naar jeg koeber et digitalkamera.
> Saa burde der vel vaere et noget hoejere loft til antal skrivinger per
> sektor? Hvad med levetiden paa selve drevet? Jeg har ikke kunnet finde

Jeg har en god ven (og motorsport fortograf) der i de sidste
fire år har brugt 1Gig IBM microdrives i sine 3 Nikon D1 kameraer,
taget tæt på en million billeder på disse - og haft dem ude af
kameraet i gennemsnit vel hver anden gang han tømmer kortet (når
han ikke har haft en maskine med Firewire i nærheden) - og han har
STADIG ingensomhelst problemer - udover at de jo bruger lidt mere
power end et ordinært CF kort (men de fandtes ikke i 1G dengang)

Men strømforbruget gør at jeg selv benytter CF - og vil anbefale
dig at gøre det samme til dit digicam.

Mit 1Gb Sandisk Extreme er endda en sjat hurtigere end Microdrive
(9Mb/sec i kortlæser, dog mindre i kameraet) så hastigheden vejer
heller ikke længere til deres side.

Rob Galbraith har en interessant CF performance database her:
    http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Hilsen

Lennart Sorth