Re: Sv: FreeBSD 4.10: Install problem

From: Erik Norgaard (none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Jun 2004 - 14:45:42 CEST

Date: Thu, 17 Jun 2004 14:45:42 +0200 (CEST)
From: Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sv: FreeBSD 4.10: Install problem

On Wed, 16 Jun 2004, Simon L. Nielsen wrote:

> Eh, jo han er og links'ne virker fint for mig... præcis hvilken URL ser
> det på ? Den version der bliver vedligeholdt kan findes på
> http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/pxe/article.html .

Ja, det er rigtigt, jeg havde fat i den der følger med install og
der var linket til people.freebsd.org/~alfred/ de var døde.

> Det kunne være et halvdødt drev... (bare et gæt)

Tja, nu har jeg leget med pxeboot mv. og det er nok ikke cd'en der
er et problem, men derimod mfsroot. Jeg kan boote over net og
tager jeg mfsroot fra 4.10-RELEASE-i386-disc1.iso eller
4.10-RELEASE-i386-miniinst.iso får jeg samme problem: Jeg når til
installations menuen, men tastaturet virker ikke.

Jeg ved godt at jeg burde lave min egen loader.rc og install.cfg,
det eneste jeg har opnået ved at forsøge at følge diverse
vejledninger er a) min skærm blev fyldt af "små huse" el. b)
reboot.

Er der nogen der har en tarball af et fungerende setup?

Mvh Erik

> Anyway, du bør se på den beskeder der kommer fra kernen under boot så du
> kan se om den finder keyboard korrekt. Der bør stå noget i stil med :
>
> atkbdc0: <Keyboard controller (i8042)> port 0x64,0x60 irq 1 on acpi0
> atkbd0: <AT Keyboard> irq 1 on atkbdc0
> kbd0 at atkbd0

he he, det ville være rart at kunne taste "scrool lock" men
tastaturet virker jo ikke... :-(

Mvh Erik

GnuPG Key: http://www.locolomo.org/home/norgaard/norgaard.gpg.asc
pub 1024D/B02CC311 2004-04-05 Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
     Key fingerprint = 6C11 B9B1 52BD F16D 34AD 9893 D3EC E6DB B02C C311