Re: Sv: FreeBSD 4.10: Install problem

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Jun 2004 - 21:26:14 CEST

Date: Wed, 16 Jun 2004 21:26:14 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sv: FreeBSD 4.10: Install problem

On 2004.06.16 21:00:01 +0200, Erik Norgaard wrote:

> Nå, men, jeg besluttede at prøve at lave en bootstrap som for-
> klaret i articles/pxe. alfred der har skrevet artiklen er ikke
> mere på freebsd, så de links til eksempler på config filer virker
> ikke.

Eh, jo han er og links'ne virker fint for mig... præcis hvilken URL ser
det på ? Den version der bliver vedligeholdt kan findes på
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/pxe/article.html .

> Nå men, på et tidsspunkt skriver han "put the install files..." så
> hvad var mere oplagt end at kopier fra cd'en? BUSTED! Der var fejl
> i bla packages, og så sikkert også andre steder. CD'en kan mountes
> og bootes men noget er alligevel galt :-(

Det kunne være et halvdødt drev... (bare et gæt)

Anyway, du bør se på den beskeder der kommer fra kernen under boot så du
kan se om den finder keyboard korrekt. Der bør stå noget i stil med :

atkbdc0: <Keyboard controller (i8042)> port 0x64,0x60 irq 1 on acpi0
atkbd0: <AT Keyboard> irq 1 on atkbdc0
kbd0 at atkbd0

> Nå, men hvis nogen kender noget til at bootstrappe freebsd hører
> jeg gerne ... link link :-)

Tja, hvis du har problemmer med at installere fra CD kan du jo f.eks.
prøve med en floppy/netværks install.

--
Simon L. Nielsen
FreeBSD Documentation Team