FreeBSD 4.10: Jumpstart howto?

From: Erik Norgaard (none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Jun 2004 - 20:33:37 CEST

Date: Thu, 17 Jun 2004 20:33:37 +0200 (CEST)
From: Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD 4.10: Jumpstart howto?

Hep,

OK, efter at have prøvet lidt i blinde og læst tilføldige vejled-
ninger er jeg startet forfra med at bootstrappe FreeBSD. Jeg har
lavet to forskellige forsøg:

a) 4.10-RELEASE-i386-miniinst.iso indhold hældt over i /usr/netcd
   /usr er nfs exporteret. pxeboot hentes fra /usr/tftp/boot/pxeboot

b) Forsøgt at følge de vejledninger der kan findes, det hele sat
   op i /usr/tftp

c) Som i b, men i stedet for at anvende mfs har jeg prøvet at
   mounte med nfs.

ad a) Det gik ok, men generic kerne vill have if_fwe.ko loaded,
custom kerne uden firewire rettede det. Jeg får en sysinstall
menu, men kan ikke bruge tastaturet.

ad b)

1) Setup tftp-root /usr/tftp: OK
  /usr/tftp/boot: loader, loader.rc, kernel, mfsroot og pxeboot.
  kernen er compileret med options BOOTP og BOOTP_NFSROOT, og uden
  firewire (se a) ellers GENERIC.

  mfsroot er taget fra 4.10-RELEASE-i386-miniinst.iso, boot/mfsroot.gz
  mfsroot fra iso'en indeholder ingen install.cfg, men det ændrer
  ikke noget at tilføje en. Jeg har også forsøgt at lave en
  mfsroot fra scratch

3) load: kernel OK, mfsroot måske OK

4) boot: Det sædvanlige dmesg output. Det ser ok ud.

5) ??? Efter boot ?? Den burde starte sysintall, men det sker
ikke, istedet fyldes skærmen med tegn (et og samme, der ligner et
hus)

ad c) Det går lidt bedre end i b, men det hele stopper idet det
postås at /tmp er readonly.

   /etc/exports:
   /usr -alldirs -maproot=0
   /var -alldirs -ro

root er /usr/tftp.
???

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kommer videre?

Mvh Erik

GnuPG Key: http://www.locolomo.org/home/norgaard/norgaard.gpg.asc
pub 1024D/B02CC311 2004-04-05 Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
     Key fingerprint = 6C11 B9B1 52BD F16D 34AD 9893 D3EC E6DB B02C C311