Re: openbsd, og manuel sourceinstallering

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 Jul 2004 - 10:38:22 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: openbsd, og manuel sourceinstallering
Date: Mon, 5 Jul 2004 10:38:22 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Jul 4, 2004, at 3:09 PM, Michael Rasmussen wrote:

> Hej alle,
>
> Har lige haft en overraskende positiv oplevelse:-)
>
> Baggrund:
> Havde læst en del om greylisting (gl), og var blevet varm på ideen.
> Problemet var, at jeg kører openbsd3.4 (jeg ved godt, der findes 3.5,
> men jeg er nu konservativ i produktionsmiljø, hvorfor jeg nok lige
> venter et par måneder med opgradering), og postfix understøtter først
> gl
> fra 2.1.x., hvorfor det ikke var muligt med postfix fra portstræet. Jeg
> hentede så i stedet for source fra postfix, og gjorde normal
> [...]
Hejsa

Jeg har ofte installeret postfix direkte fra source og nej det
burde der ikke være problemer med.

Vær dog opmærksom på HVOR du har installeret postfix
/usr/local/bin eller har du bedt den overskrive sendmail?

Hvis du overskriver sendmail med postfix går det fint, ....
indtil den dag du opgraderer din OpenBSD til 3.5 (om nu igang ;-)
hvor dine postfix sendmail emuleringsprogrammer så vil være
overskrevet!

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000