openbsd, og manuel sourceinstallering

From: Michael Rasmussen (none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Jul 2004 - 15:09:48 CEST

Subject: openbsd, og manuel sourceinstallering
From: Michael Rasmussen <none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk mailliste <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 04 Jul 2004 15:09:48 +0200

Hej alle,

Har lige haft en overraskende positiv oplevelse:-)

Baggrund:
Havde læst en del om greylisting (gl), og var blevet varm på ideen.
Problemet var, at jeg kører openbsd3.4 (jeg ved godt, der findes 3.5,
men jeg er nu konservativ i produktionsmiljø, hvorfor jeg nok lige
venter et par måneder med opgradering), og postfix understøtter først gl
fra 2.1.x., hvorfor det ikke var muligt med postfix fra portstræet. Jeg
hentede så i stedet for source fra postfix, og gjorde normal ./configure
og make. Herefter gjorde jeg make upgrade, og postfix blev opgraderet
til 2.1.13. Det foregik fuldstændig smertefrit, da make automatisk fandt
ud af, at det var openbsd, og foretog rettelser og tilføjelser i henhold
til det. Mit spørgsmål er nu, om der er nogen, der har erfaringer med,
at denne fremgangsmåde skulle kompromiterer stabiliteten?

Jeg indstallerede endvidere denne policy server:
http://www.gasmi.net/down/gld-1.0.tgz. Jeg måtte dog ændre lidt i koden,
før den fungerede fejlfrit på min openbsd - skulle nogen være
interesseret, har jeg patchen liggende.

Resultatet har været over al forventning; 3 spammails sluppet igennem på
10 dage! Så det kan jeg kun anbefale:-)

Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir datanom net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir miras org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
Your motives for doing whatever good deed you may have in mind will be
misinterpreted by somebody.