Freebsd jails på SMP server

From: Anders Dyekjaer Hansen (none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Jul 2004 - 14:48:29 CEST

From: "Anders Dyekjaer Hansen" <none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Freebsd jails på SMP server
Date: Sun, 4 Jul 2004 14:48:29 +0200

Hej Liste,

Jeg står og skal købe en server med dual xeon processorer som skal køre
omkring 10 jails.
På et tidspunkt er jeg faldet over at der var problemer med jails på SMP
maskiner? Er der noget om snakken eller kan jeg være helt rolig?

Jeg regner i øvrigt med at køre 5.2.1(5.3) så serveren.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at have quota på de enkelte jails
således at de ikke kan fylde harddisken op. Til det formål havde jeg
tænkt mig at bruge en metode hvor man opretter en fil med "truncate" på
f.eks. 1GB og herefter mounter den som et filsystem ved hjælp af
vnconfig.

Der findes desværre bare et begrænset antal /dev/vn filer, men er det
muligt at oprette flere af disse?

På forhånd tak!

Mvh,
Anders