Re: Freebsd jails på SMP server

From: Jesper Monsted (none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Jul 2004 - 19:02:54 CEST

Date: Sun, 4 Jul 2004 19:02:54 +0200
From: Jesper Monsted <none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Freebsd jails på SMP server

On Sun, Jul 04, 2004 at 02:48:29PM +0200, Anders Dyekjaer Hansen wrote:
>Desuden kunne jeg godt tænke mig at have quota på de enkelte jails
>således at de ikke kan fylde harddisken op. Til det formål havde jeg
>tænkt mig at bruge en metode hvor man opretter en fil med "truncate" på
>f.eks. 1GB og herefter mounter den som et filsystem ved hjælp af
>vnconfig.

Vi vil ha' Tru64's AdvFS volume manager på BSD! Det kan vel ikke tage
phk andet end et par timer at implementere file domain/file set konceptet
:)

For ikke-indviede er et file domain en "volume" og file set et filsystem,
omend det er implementeret så file sets deler den ledige plads på det
file domain de hører til - med quotas så hvert file set kan begrænses
til en bestemt størrelse.

/Jesper