PPTP & mpd (Was Re: VPN)

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 17 Jan 2004 - 21:13:23 CET

Date: Sat, 17 Jan 2004 21:13:23 +0100
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: PPTP & mpd (Was Re: VPN)

Kristian Rask wrote:

>mpd
>- pptp (MS)
>- ppoe (Apple)

Jeg har kigget lidt på mpd og det ser jo ud til at kunne lade sig gøre.
Jeg er dog ikke helt stiv i netværk og hvad der hører til så jeg har
lige et par spørgsmål.

Sådan som jeg har forstået det så skal man have en ip-range så hver
klient der kobler op får sin egen IP. Er det korrekt? Det vil sige at
jeg ikke behøver at køre nogen form for NAT?

Men jeg går ud fra at klienter kan forbinde til samme ip til selve
serveren der kører mpd og så får deres egen ip som er synlig når de går
videre ud på nettet?

Med hensyn til alle de ip'er man bruger, skal de så sættes op med
ifconfig_fxp0_alias0 osv eller er det noget mpd selv klarer?

Jeg er lidt i tvivl om |set ipcp ranges /local/width/ /remote/width

Er der nogen der vil dele et par conf-filer der viser hvordan flere
klienter kan forbinde på samme tid via PPTP?
/|
/ morten