Re: "make install" booter freebsd

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 17 Jan 2004 - 20:04:21 CET

Date: Sat, 17 Jan 2004 20:04:21 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: "make install" booter freebsd

Torben Sørensen wrote:
> 1. Jeg har lige installeret FreeBSD 5.2 og vil gerne have installeret
> OpenOffice 1.1-dk fra ports/editors. Men når jeg laver en "make install
> clean" booter maskinen når "make" har kørt et stykke tid (kan ikke nå at
> se hvad der bliver skrevet på skærmen lige inden boot)... Hvad sker der??

Lyder som dårlig hardware.

> 2. Når maskinen er bootet findes der et "work" bibliotek i
> /usr/ports/editors/openoffice-1.1-dk som jeg ikke slette (som root eller
> nogen anden). Hvordan får jeg det fjernet (der ligger bla. et "mozilla"
> bibliotek)?

Og 'rm -rf work' virker ikke?
Heller ikke hvis du først kører 'chflags -R noschg,nouchg work'?

> 3. Findes der en applikation der kan finde "bad sectors" på disken??
>
> Det var bare lige det.

Moderne diske håndterer selv at mappe dårlige blokke væk.

Du kan læse hele disken med dd (dd if=/dev/ad0 of=/dev/null
bs=64) det vil generere fejlmeddelelser hvis der er blokke der
ikke kunne mappes væk.
Hvis dette er tilfældet, så bør du skifte disken.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---